Onderzoekend leren
De vakken geschiedenis, aardrijkskunde, natuur en techniek worden thematisch aangeboden. Het aanbod op deze vakgebieden is kerndoelen dekkend. Bij het thematisch werken volgen de leerlingen de cyclus van het onderzoekend en ontwerpend leren. Bij onderzoekend en ontwerpend leren wordt nieuwe kennis in de context geplaatst, hierdoor leren kinderen verbanden zien. Hierbij is de natuurlijke nieuwsgierigheid van kinderen het uitgangspunt. Bij onderzoekend en ontdekkend leren zijn de leerlingen actief bezig met hun leerproces. Ze ontwikkelen hun talenten en leren hoe ze die optimaal kunnen inzetten. Ook leren ze zelfstandig denken en handelen. Ze leren initiatieven nemen, plannen, uitvoeren en reflecteren. De leerlingen ontdekken de zin van het leren en ze leren van en met elkaar. Het doel van deze manier van werken is om kinderen meer eigenaar te laten worden van hun eigen leerproces. Deze onderzoekende manier van leren vergroot de betrokkenheid van de kinderen en leidt tot mooie resultaten.
De school beschikt over een mix van materialen die de leerlingen in staat stellen om met techniek te leren, te knutselen, te programmeren, bouwen, verbeteren, simpele computers bouwen, filmpjes monteren en materialen combineren.